Pro české e-shopy může být Amazon šancí, jak se rychle a efektivně dostat na evropské i světové trhy a oslovit miliony zákazníků. Díky silné značce Amazonu není nutné budovat vlastní důvěru od nuly a lze prodávat i v zahraničí bez nutnosti tam fyzicky působit.
Možnosti prodeje na Amazonu:
- FBA (Fulfillment by Amazon): Amazon se postará o skladování, logistiku i zákaznický servis. Získáte přístup k nejlukrativnějším zákazníkům a vyšší důvěru, ale platíte vyšší poplatky.
- FBM (Fulfillment by Merchant): Veškerou logistiku řešíte sami, máte nižší poplatky, ale větší nároky na vlastní kapacity a nižší důvěru zákazníků.
Formy spolupráce:
- Vendor: Jako výrobce/dodavatel dodáváte zboží přímo Amazonu.
- Seller: Prodáváte zboží koncovým zákazníkům přes centrální portál prodejce, což je vhodnější pro začátečníky.
Na co si dát pozor:
- Amazon je extrémně konkurenční prostředí, kde uspěje jen část prodejců.
- Je důležité zvolit správný produkt, nastavit rozumné ceny a zajistit rychlé dodání.
- Pro specifické nebo drahé produkty, u kterých nelze garantovat rychlé dodání, nemusí být Amazon vhodnou volbou.
- Úspěch často závisí také na kvalitě prezentace, recenzích a účinné marketingové podpoře.
Závěr:
Amazon může být pro české e-shopy velmi zajímavou cestou k expanzi, je ale potřeba být připraven na vysokou konkurenci a specifika této platformy. Důležitá je také správná volba mezi FBA a FBM a kvalitní prezentace produktů.
Více stupních informací pro ty, kto uvažujete o prodeji na Amazonu najdete v tomto super videu od Davida.